Saturday 11 June 2011

cuti thailand-malaysia

salam semua....
lame jgak dh x bukak blog nie cos sebok bcuti...hehe...nie aku nk kongsikan la citer2 yg macam2 aderrr...hehehe
hari tu 8 mei aku gi bercuti kt thailand,hatyai...memang best sgt..
malam tu kitorang siapkan baju....smpai kol 4 pagi...lpastu teros bertolak ke rumah nenek utk berkumpul ngan family lain...kitorang memang semalaman x tido...hmm..
sampai kt rumah nenek dlm pkul 5.oo pg....lpas tu dok tunggu jap family lain....


*mase nie ngah nunggu yg laen la nie...hehe,,..sempat bergambor my adeks nie..hahaha

alang2 dh kol 6....baik solat troskn..hehe///
pukul 6.3o pagi kitorang bertolak....jalan punye jalan....
aku pown apo lagi dok tidok la kt dlm kretor tu..hehehahhaha..
lpastu tetibe mak aku panggil aku...aku pown bangun lah tengok yg terjadi..hehe...
 memang banyak kemalangan yg terjadi di jalan tu..yg pertama kreter masok longkang....
lepas tu ade lagi kreter terbalek kt tengah2 jalan tu...disebabkan aku pown mse tu ngah blurr sket...
x dapekla nk snap gmbar2 tu....x pe2 jgn marah yerr..hehe


*mase nie ngah dlm perjalanan.....tp yg kemalangan tu sorry ya...x dapat nk snap..hehe

lepastu perot pown dh berkeroncong....apo lagi sarapanlah....kitorang singgah kt satu perhentian nie....kt ...tp lupo lak apo eh name nye...hehe
driver pown kene lah rehat dulu! kitorang pown makan2 dlu....tp x taulah aku sekeluarga x slera plak nk sarapan...family lain bukan men lagi makan...hahahah

 wahhh....nie mak ngah ayah aku....bukan main slera mnjamu torr..haha
 tengok tu makan roti jerr laaa.....
makan x do slera.....posing jerr boleh...hahahaha

lepastu dah konyang apo lagi....jalenlah...haha
bertolak lah ke highway semulerr...jalan2 punye jalan....masing2 x mengalah memandu..3 kereta..satu pakcik aku,yg satu lagi pown pakcik aku...and ayah aku .....ayah aku pown laju gak...tapi ttbe jerk ade roadblog plak...habis kene saman.....TETAPI.YANG PELIK TU keluarge aku lepas plakk...hahahah tp yg 2 kreter tu kenelah berhenti!!haha..memang bdebar gillerr mase beratur tu...huhu..
aku dengar yang pakcik aku tu bagi alasan nak mengejar kreter org kawin.....hahahahaha
lopeh la jugakk...camne kreatif x alasan tu!haha..
sabor jolah!lepastu jalan lageee....tetibe ade 1 lagi family yg ikot....
tp diorang dri perak....
maknenye bile kitorang dh sampai perak kne lah nunggu diorang..heehehehe...sabor jolah...lame gak...
tp ape boleh buat....sabor jolah...hahahaha
dlm beberape jam kemudian dtglah mereke se-family...excited gillerr...
apo lagi jalennn lahahh....hahaa....
jalan sampailah ke....

 dh sampai sempadan mal-thai
 
immigration

lepastu sampai lah ke sempadan thailand....
kitorang pown pergilah ke satu shopping complex nie...memang ade satu jer kat tengah2 sempadan tu ..free duty namenye!
sedang mendengar radio sinar...tetibe sampai jerr kt tengah2 tu hilang lagu melayu...kluar lah suare lagu thailand...hahahaha
memang lah cantekkss..hahahah
kitorang singgah situ utk naik kreter lain....kitorang x bawak kreter masok thailand...katenye maleh nk bayor2...hahhaah..
sampai kat situ tros la nukar kreter nye!

orangnye ramai....tapi van nye bosar tu jerr...hahahahanie nk campur lagi beg...hmmm/..memang la sempitt..
padat mcm milolah jawabnyo!haha

nampak tu sempit bangett...hahaha
*lepastu kitorang teros berangkat ke immigresen thaialnad utk cek passpord....
tengah2 beratur mesti kene posing jugak!hahaha
mase nie kitorang ngah beratur....tp sempat lagi amik gambor....
lepas jerr amik gambor...tetibe ade sorang mamat thailand nie bawak kamera yg godang tu yg gune utk TV tu...
siap ade wartawan lagi...memang lah///
rupenye nk wat wawancara kt sebelah aku tu....aku rase
pasal thailand maju kowt..hahahaha
memang giller lah....btol2 aku dok blakang kamera tu..hahahah
apo lagi interpram laa...hahahaahha
tp syok2 interpram...x sompek la nk amek gambor..hahaha
masuk tv tau muke aku....hahaha
                               

bersambong di part 2..hehe

No comments:

Post a Comment